Veckobrev v 6

Hej!

Veckan har som vanligt gått i en rasande fart. Nu när alla elever har fått sina nya mål att jobba mot så har eleverna denna vecka gjort bakgrunder på Ipaden med sina mål.

I svenska och i Deckarschemat denna vecka har vi pratat om fingeravtryck. Eleverna fick sedan skriva ner en text om fingeravtryck genom att dels söka information själva i ne.se och dels utifrån vårt samtal. Eleverna tyckte att det var väldigt spännande.🔎 Slutligen fick eleverna sätta sina fingeravtryck på texten och jämföra sen med varandras.

I matematiken försätter vi att öva på multiplikationstabellerna. Denna vecka har vi använt oss av mattor och rutor för att träna. Vi tränar på befästa förståelsen tex 2×3 och 3×2.  Produkten blir ju samma =6 men att förstå att 3×2 är att tex 3 barn får 2 godisar var medan 2×3 blir att 2 barn får 3 godisar var. Ett bra sätt att lära sig alla produkter i en multiplikationstabell är att lära sig multiplikationssångerna. Ni hittar dem här!

idrotten berättade Jessica om en utmaning som heter ”Jerusalema Challenge” som har sitt ursprung i Sydafrika. Dansen började spridas på sociala medier efter att flera länder infört karantän. Vi fick träna på dansen under onsdagens idrottslektion och eleverna var fantastiska!

Film till Snövit finns här.

Vecka 7:
Häng med uppdrag: Hur många klädesplagg kan du få på dig?
Fredagsfinal: Kontorsfredag

Måndag : Idrott (inomhus) och Dans
Tisdag:
Onsdag: Idrott (utomhus)
Torsdag: läsuppdrag till skolan
Fredag Nytt läsuppdrag

Vi vill önska er alla en härlig helg. Hoppas på sol ☀️ och fina vinterdagar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *