Veckobrev v.4

Hej
Idag var det gosedjursfredag. Alla hade inte med sig ett gosedjur men alla fick idag antingen ta bilder på sitt egna gosedjur eller hitta en bild på ett gosedjur och göra en presentation och berätta om en dag utifrån deras perspektiv.
Alla har gjort en KeyNote där de spelar in namn, vem träffar gosedjuret, vad gör den och andra roliga saker.
Det här blir en träning i att sätta sig in i någon annans perspektiv – att berätta som någon annan.

Under veckan har vi suttit ner med alla elever en och en och gått igenom utvecklingssamtalen och pratat om utvärderingen av gamla mål och även tänkt framåt om vårterminen och nya mål.
Ska bli spännande att de om det här sättet att genomföra samtalen blir bra – allt kommer ske under lugn och ro hemma så våra förhoppningar är att det kommer bli jättebra.
Nästa vecka kommer våra möten att ske digitalt – viktigt att ni håller er tid och kopplar upp till mötet när det startar eftersom vi har samtal som går i varandra hela eftermiddagen så kan vi inte dra ut på tiderna.

I matematik har vi den här veckan jobbat med vinklar – spetsig, trubbig och rät vinklar.

I svenska har vi tränat på att skriva berättelse – denna gång en rymdsaga.

I läroplanen för svenska står att:
”Berättande texters budskap, uppbyggnad och innehåll. Hur en berättande text kan organiseras med inledning, händelseförlopp och avslutning samt litterära personbeskrivningar.”
Vi kommer nästa vecka fortsätta att arbeta med att alla ska få återkoppla på varandras texter för att ge feedback.

Med rymden temat har vi denna vecka läst och svarat på frågor via NE.se.

Idrotten den här veckan:

Idrotten nästa vecka vecka 5:

Häng med uppdrag vecka 5: 20 armhävningar
Levla 40 armhävningar

Fredagsfinal – pyjamas

Vecka 5:
Måndag – Fredag = utvecklingssamtal

Måndag : Idrott
Tisdag:
Onsdag: Idrott utomhus
Torsdag: läsuppdrag till skolan
Fredag Nytt läsuppdrag

Måndag 8/2 = Studiedag = skola och fritids stängt

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *